20 Ekim 2010 Çarşamba

Seker hamuru ile kalpler:))

Seker hamuru arastirmalarim yaklasik 1 aydir suruyor, surekli hamur tariflerini, uygulamalarini bloglardan ve sitelerden takip ediyorum. Seker hamurlarinin yaklasik yuzde 90 i glikoz ve
gliserin iceriyor. Bu malzemelerde kolay bulunan markette satilan seyler degil. Bunun icin bunlar olmadan yapilabilecek bir hamur tarifi aradim ve buldum. ancak bu hamurun olumsuz yonu mat olmamasi. parlak bir gorunumu var ancak harika sekil aliyor ve cok lezzetli. evde yapacaginiz uygulamalar icin bence cok dogru bir tercih. Tarif didobutik pastadan alindi.


Seker hamuru tarifi(Gliserinsiz ve glikozsuz)


Yarım bardak su
Yarım bardak nişasta
Yarım bardak pudra şekeri
1 kaşık tereyağ
çok az kırmızı gıda boyası
hamuru yoğurmak için bir miktar daha nişasta
kurabiyeye yapıştırmak için bal    

Hazirlanisi:

1. Nişasta, pudra şekeri, tereyağı ve ılık suyu tavaya yavaş yavaş ekleyin.
2. Topaklanmaması için sürekli karıştırarak yumuşak bir macun kıvamına gelince tavadan alın.
3. İyice soğuduktan sonra kırmızı gıda boyasını pembe renk elde etmek için çay kaşığının ¼’ü kadar hamura ekleyip iyice yoğurup hamurun her tarafına dağılmasını sağlayın. 

4. Şeker hamurunu oklavayla açtıktan sonra, kurabiye hamuruna verdiğiniz şekillerin aynısını verin.

5. Soğuyan kurabiyelerin üzerine bal yardımıyla şeker hamurunu yapıştırın.

Ankarada kalip ve malzeme bulmak gercekten cok zorr hatta imkansiz gibi gorunuyor basta ama su anda ogrenebildigim tek yer ostimde Pastacilik dunyasi diye bir yer.   Internete gore ucuz olmayan bir toptanci. Bence internetten almak daha akillica ama gidip gormekte fayda var. Istanbulda yasasam nekadar sansli olacagimi bu yollada anlamis oldum:) Sansli istanbullular...            


Sekerden kalpler





      EN SEKER KURABiYLERDEN BiR TABAK..








2 yorum:

pastaguvercini dedi ki...

çok güzel bir bilgi paylaşımı olmuş cnm,denicem mutlaka valla hazıra dağ dayanmıyor, ben istanbuldyım ama hazır şeker hamuru hemencik bitiveriyor en iyisi kendin yapmak,bende beklerim tatlım,sevgiler..

Elmashan dedi ki...

:)) hazir sekerhamuru ben burda bulamiyorum, yani varda cokk uzaklarda:)) onun icin ii bi tarif ama seffaf oluyo biraz.

Yorum Gönder